امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز  به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری عصر پنج شنبه در همایش استانی پرچمداران عاشورا (تجمع بزرگ هئیت های مذهبی استان البرز) که در کرج برگزار شد، اظهار کرد: هئیت های عزاداری سیدالشهدا(ع) در راهبری جامعه مومنین ظرفیتی بی بدیل محسوب می شوند که چیزی جایگزین آنها نمی شود.

وی ادامه داد: در این فضای درگیری سختی که میان جبهه مومنین و کفار در عالم است که جنگ فرهنگی بزرگ است یکی از مهمترین ظرفیت های اجتماعی و تاریخی ما همین ظرفیت های عزاداری سیدالشهدا (ع) است که باید سعی کنیم از آن استفاده حداکثری داشته باشیم.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: معتقدیم هنوز بسیاری از ظرفیت هایی که می توانیم در این میدان به فعلیت برسانیم مورد استفاده قرار نگرفته است.

آیت الله میرباقری با اشاره به سوره فجر قرآن کریم با این توضیح که سوره امام حسین (ع) است، گفت: در این سوره خداوند متعال طغیان فراعانه زمان امت حضرت را در میان می گذارد، در این سوره در مورد خط های انسان که موجب می شود کارش به طغیان کشیده شود نیز سن به میان آمده است.

وی با اشاره به جلوه هایی که خدای متعال برای انسان قرار می دهد و بستر امتحان است، گفت: اگر انسان خیال کند که معیارهایی مانند ثروت و قدرت معیار شرافت و کرامت است به جای اینکه از این شرایط استفاده کرده و رشد یابد به سقوط می رسد و نقطه طغیان همین جاست.

مستکبرین دنیا اکنون امکانات دنیا را قدرت و ثروت خود می دانند و زیرپای دیگر مردم جهان را خالی می کنندنماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خدای متعال کرامت ها را برای امتحان به انسان می دهد، باید تقدیر الهی را دید، خداوند امکانات را می دهد که از این امکاتات به عنوان نمونه در جهت کمک به ایتام استفاده شود، آبرو باید خرج زمین خورده های جامعه شود نباید دلبسته مال شویم.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه مستکبرین دنیا اکنون امکانات دنیا را قدرت و ثروت خود می دانند و زیرپای دیگر مردم جهان را خالی می کنند، افزود: این خطاهای محاسباتی در امت ما هم ممکن است اتفاق بیفتد اما این موارد جمع می شود.

وی بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم در سوره فجر باید در برابر طغیانگرها آرام بود و زیر پای آنها را کشید و اجازه نداد امت اسلامی را ببرند، این آیات در صاحت سیدالشهدا و برای امت حضرت در آن زمان بیان شده بود.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: در صدر سوره فجر خدای متعال چند قسم‌ می خورد و بعد وارد داستان فرعون ها از حمله قوم ثمود می شود، درست است در عالم فرعون های زمان شیطنت کرده و می خواهند مسیر خدا را سد کنند و اجازه ندهند مردم در راه خدا گام بر دارند، ما باید از امکانات استفاده کنیم، به ما ایام مبارکی مانند عرفه و ‌قربان داده شده که ظواهر کار است و در باطن نیز ظهور امام زمان (عج) را داریم.

آیت الله میرباقری توضیح داد: خداوند در سوره فجر بیان کرده است که ما به شما روشنی داده ایم و اگر از این زوایا استفاده کنید دشمن با شیطنت هایی که دارد نمی تواند راه ما را سد کند و خداوند امکانات زیادی را برای جبهه مومنین در جهان قرار داده است، دشمنی ها همیشه وجود دارد، اگر این دشمنی ها افزایش یابد بدان‌معنا است که ظرفیت ما رشد داشته است.

واقعه عاشورا یک سرمایه مهم اجتماعی برای ما است

وی افزود: در حال حاضر ما در معرض یک جنگ فرهنگی بسیار سنگین قرار داریم که شاید هیچ دورانی دست شیطان اینقدر باز نبوده است، یک دهکده واحد جهانی درست کرده اند و از آن سوی عالم شیطنت می کنند تا قلوب را در این سوی دنیا منحرف کنند.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بسیاری از امکاناتی که دشمن در اختیار گرفته امکانات وسیعی است، توضیح داد: اما  خدای متعال قدرت شیطان را به حدی بالا نمی برد که مومنین قدرت مقاومت نداشته باشند، هر زمان امکانات شیطان افزایش یافت بدان معنا است که جبهه مومنین قوت یافته است تا بر شیطان غلبه کند.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه توانایی قدرت و شیطنت مستکبرین کنونی بسیار زیاد است، گفت: از آن سوی عالم شهوات را تحریک کرده، شعله های جهنم را در جامعه مومنین شعله ور می کنند و ما در برابر این کارها اقدامات تاریخی داریم که خدای متعال در اختیار ما قرار داده است تا دشمنان را زمین گیر کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت واقع عاشورا تصریح کرد: یک ظرفیت تاریخی است که امام حسین (ع) ایجاد کرده است و هر ساله جوشش عظیمی در عالم مومنین با آغاز محرم داریم.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه یک محرم و یک عاشورا در عالم داریم، گفت: واقعه عاشورا یک سرمایه مهم اجتماعی برای ما است، حیات عاشورایی دارد در عالم ما رصد می کند و این واقعه یکی از امکانات بزرگ است که در دفع خطر شیطان‌ باید از آن‌ استفاده کرد.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه ورود به محرم مقدمات و مراقبت ها و مناسکی دارد، توضیح داد: محرم مانند رمضان آداب خاص خود را دارد، در دهه محرم اتصال به عاشورا پیدا می شود.

روزه روز اول محرم که ورودی این ماه مبارک است راهی برای حفظ کردن نسل حسینی استوی در خصوص مناسک ایام ماه محرم طبق فرموده های امام رضا(ع)، گفت: روزه روز اول محرم که ورودی این ماه مبارک است راهی برای حفظ کردن نسل حسینی است، اگر می خواهید محرمی بمانید راهش همین است که این روز را روزه بگیرید، از دیگر مناسک دهه ماه محرم گریه و حزن برای امام حسین (ع) است که تمام خطاها را می بخشد و ریشه های گناه مانند تعلق به نفس و اولیای طاغوت را از بین‌ می برد.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر می خواهید خداوند متعال شما را پاک و مطهر کند زیارت امام حسین(ع) را داشته باشید و اگر از نزدیک امکان زیارت ندارید از راه دور رو به کربلا کرده و زیارت آن حضرت را به جا آورید.

آیت الله میرباقری گفت: از دیگر مناسک ایام محرم برای قرار گرفتن در غرفه های بهشتی در جوار امام حسین (ع) ادا کردن عبادات ویژه آن‌ حضرت است، اگر می خواهید ثوابی مانند ثواب شهدای کربلا داشته باشد راهش این است که هر موقع یاد امام حسین (ع) افتادید به سید الشهدا التماس کنید.

وی عنوان کرد: طبق فرمایشات امام رضا(ع) برای قرارگیری در درجات بالای بهشت راهش این است که شادی و غصه هایتان با ائمه باشد و نباید دلی داشته باشیم که با امکانات مادی دچار طوفانی شود و باید تلاش کرد تا به محبت ائمه رسید.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در عاشورا باید حزن و شادی را مدیریت کنیم، باید به نقطه ای برسیم که بزرگ شویم زیرا در آن‌ نقطه است که دیگر غصه نمی خوریم و وقتی قلب بزرگ شد طبق وعده های امام رضا(ع) به قله سلوک عاشوری می رسیم.

آیت الله میرباقری خطاب به اداره کنندگان‌ هئیت های مذهبی استان البرز نیز گفت: شما واسطه و ‌شفیع امام حسین (ع) هستید، پول خرج کرده، زحمت می کشیدید و وقت می گذارید و آنهایی که از مجالس عزاداری امام‌حسین بیرون می آیند نیز تطهیر شده و یک قدم به خدا نزدیکتر می شوند.

خواندن 243 بار آخرین بار تغییر یافته پنج شنبه, 14 شهریور 1398 11:51
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز1077
بازدید دیروز3018
بازدید این هفته14374
بازدید این ماه76452
کل بازدید1707778

پشتیبانی آنلاین

<