امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

نقش تأثیرگذار جامعه‌الزهرا‌(س) باید در جهان اسلام دیده شود
یکشنبه, 12 شهریور 1396 14:31

نقش تأثیرگذار جامعه‌الزهرا‌(س) باید در جهان اسلام دیده شود

نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی، امروز در همایش پذیرفته‌شدگان سطح 2 تمام‌وقت خوابگاهی که در تالار بیدار اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد با بیان اینکه طلاب جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) با تمام تلاش خود، مرزهای دانش را جابجا کنندگفت:  هر خیر و برکتی که از این مجموعه حاصل شده،  به برکت نام آن حضرت است و اگر خطا و قصوری باشد، از جانب خدمتگزاران این مجموعه است.

وی با اشاره به انتظارات جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از طلاب جدید الورود، تصریح کرد: چند انتظار اساسی از شاگردان این مکتب و افرادی که میهمان حضرت هستند، وجود دارد که این انتظارات از سیره حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) گرفته شده است.

*نقش تأثیرگذار جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید در جهان اسلام دیده شود

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) اظهار امیدواری کرد که در آینده بانوانی صاحب نظر، مجتهد، محقق، نویسنده، مبلغ و مشاوران توانمند در حوزه‌های متفاوت تربیت شوند و نقش تأثیرگذار جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) در مجموعه کشور و بلکه در جهان اسلام دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در ادامه میزبانی جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از تعدادی از فارغ التحصیلان غیرایرانی این مؤسسه در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: بانوان زیادی از کشورهای مختلف در این مؤسسه تحصیل کردند که هم اکنون کتاب‌های ارزنده ای به زبان‌های مختلف تألیف و منتشر کردند و یا در کشورهای خود، مدرس حوزه و دانشگاه، صاحب کانال تلویزیونی و یا مدرسه هستند.

وی بر لزوم تلاش  طلاب در مسیر علم و دانش تأکید کردند و افزود: امروز فقه، حدیث، تفسیر و تاریخ شیعه با تلاش‌های فراوان علما به این مرحله رسیده است و بزرگان دین مرزهای دانش را با حداکثر توان خود جابجا کردند.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها)، دومین انتظار از طلاب را خودسازی و تزکیه عنوان کرد و اظهار داشت: شما از امروز که وارد جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) شدید، کنترل رفتاری خود را افزایش دهید.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: طلبه موفق و مورد توجه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) طلبه ای است که خشم خود را کنترل کند و بر اخلاق و رفتار خود توجه داشته باشد.

وی گفت:  طلبه جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید با دیگر افراد جامعه تفاوت داشته باشد، زیرا در خانه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) مشغول به تحصیل و تزکیه نفس است و از سیره زندگانی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) تبعیت می‌کند.

*بانوان طلبه در مسیر کنترل شخصیت ممارست داشته باشند

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: کنترل شخصیت، رفتار و کردار طلبه در محیط حجره، خانه و در جامعه از جمله انتظارات حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است و بانوان طلبه این مؤسسه باید در این مسیر ممارست داشته باشند.

وی با بیان اینکه عالم متکبر نباشید، یادآور شد: امام صادق(علیه‌السلام) در حدیثی می‌فرمایند: «اُطلُبوا العلمَ و تزيَّنوا معه بالحلمِ والوقارِ و تواضعوا لِمَن تُعلّمونَه العلمَ و لا تكونوا علماءَ جبابرهً فَيَذهبُ باطِلُكُم بحقِّكم؛ دانش بياموزيد و دانش خود را با خويشتن‏داري و وقار زينت بخشيد، نسبت به شاگردان خود متواضع و نسبت به استادان خود فروتن باشيد و از علماي جبار نباشيد که رفتار باطلتان، حق شما را نيز از بين ببرد».

*دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از ۹۲ کشور جهان هستند

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در ادامه با بیان اینکه دانش آموختگان جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از ۹۲ کشور جهان هستند، عنوان کرد: هم اکنون طلاب غیرایرانی جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از ۵۰ کشور جهان در این مؤسسه تحصیل می‌کنند، همچنین دانشکده هدی پذیرای دانشجویان طلبه غیرایرانی است.

وی افزود: در حال حاضر، ۱۴ هزار بانوی طلبه در جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) مشغول به تحصیل هستند.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) به فعالیت مهد کودک شکوفه‌های بهار در جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از هزار کودک در مهد کودک حضور داشتند، امسال نیز حدود هزار و ۵۰۰  کودک پذیرش خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در پایان با بیان اینکه رعایت نظام و قوانین جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید مورد توجه طلاب قرار گیرد، تصریح کرد: تمام تلاش کارکنان و خدمتگزاران این مجموعه این است که وسایل آرامش، آسایش و رشد و کمال طلاب را فراهم کنند.

خواندن 1134 بار آخرین بار تغییر یافته یکشنبه, 12 شهریور 1396 14:32
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز772
بازدید دیروز1201
بازدید این هفته7813
بازدید این ماه42188
کل بازدید1754444

پشتیبانی آنلاین

<