امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

1-نماز چه اثراتی در رفتار و منش انسان در سطح خانواده و جامعه دارد؟

 

2-آثار و برکات نماز در زندگی فردی و اجتماعی افرارد جامعه را بنویسید؟

 

3-فرق احکام نماز با واجبات نماز در چیست؟

 

4-مقدمات نماز را نام برده و توضیح دهید؟

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روز یکشنبه در نشست «خرمشهرها در عرصه فرهنگ؛ نقش حوزه و روحانیون» که در جمع طلاب حوزه علمیه معصومیه قم برگزار می شد، اظهار داشت: پرسش اصلی که جا دارد در مورد آن مباحثه جدی طلبگی صورت گیرد این است که مسأله امروز انقلاب اسلامی چیست؟ نقطه کانونی مسأله‌های حضرت ولیعصر(عج) چیست؟ طلبه به دلیل رسالت‌های بزرگی که دارد باید مساله‌های دارای اولویت امامش را بداند. نایب امام عصر(عج) مساله‌هایی دارند که تا آن سوی عالم امتداد دارد.
وی گفت: رسالت و مسئولیت جوانان مومن انقلابی به پهنای انقلاب اسلامی است و چون تجسم اسلام ناب را در انقلاب اسلامی می‌دانیم برای تبیین انقلاب اسلامی مساله‌های بیشماری باید جلوی چشمان ما باشد. اما یک مساله باید به‌عنوان مساله اصلی مورد توجه باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: وقتی فتنه‌ها پیچیده‌تر می‌شود تحلیل نقشه ولی خدا که راهبر جامعه هست حتما دشوارتر می‌شود و «مالک» کسی است که بدون این که امامش لب باز کند و تفسیر نقشه را بگوید تشخیص دهد. رهبرانقلاب سطوح متعددی از طرح راهبردی انقلاب اسلامی را برای ما روشن کردند که ما بدانیم مساله مهم انقلاب اسلامی چیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که تکلیف مدارس علمیه، بسیج، دانشگاه، سازمان تبلیغات اسلامی، حاکمیت و. .. در نسبت با نظام اولویت‌های انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. این تفسیر امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی است که ما یاد گرفتیم. برای نیل به این مقصود، مهم‌ترین مساله چیست؟ آیا می‌شود به مساله مردم در مورد گرانی‌ها بی‌اعتنایی کرد؟ باید بدانیم در نزاع پیچیده و کارزار تمدنی، مساله اصلی چیست.


وی بیان کرد: حمله همه‌جانبه و طوفنده برای ریشه‌کنی انقلاب اسلامی در جریان است و در این جنگ پیچیده، مساله اصلی انقلاب اسلامی با درس خواندن طلبه‌ها ارتباط دارد. الگو برای طلبگی در عصر انقلاب اسلامی خود مقام معظم رهبری هستند چرا که ایشان از طلبگی، تا دوران تدریس و تعلیم، خوب و جهت‌دار درس خواندند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: جنگ اصلی، جنگ اراده‌هاست و همه هجمه‌های اقتصادی و سیاسی و اغتشاشات در منطقه و هجمه رسانه‌ای، یک نقطه را تمرکز دارد و آن هم این است که مردم ایستادگی نکنند. به فرمایش رهبرانقلاب در این شرایط، مردم باید تصمیم بگیرند که بایستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مردم باید در مقابل ظلم عالم‌گیر، ایستادگی کنند و جلوی ظلم گسترده و فراگیر بایستند. دشمن تصمیم گرفته شما نباشید و حاکمیتی بر مدار اسلام ناب نباشد و شما اراده کردید که ظلم عالم‌گیر را بشکنید.
وی اراده را گوهر هویت دانست و گفت: تعبیر رهبری این است که اگر اسلام ناب تبیین شود، مردم تصمیم می‌گیرند بایستند. مردم منتظر حرف ناب هستند و رسالت اصلی گفتمان سازی در جامعه دینی به عهده طلبه‌هاست و یک دستگاه دینی باید مبلغین و مروجین اسلام ناب را پشتیبانی و حمایت کند.
وی ادامه داد: حضرت آقا می‌فرماید اساس برنامه راهبردی اسلام، تبیین است و تبیین از شئون انبیای الهی است که رسالت آن به طلبه‌ها به ارث رسیده است. رسالت تبیین خرمشهرها در عرصه فرهنگ نیز به عهده شماست. در جنگ فرهنگی، خرمشهرها را فرهنگی باید تعبیر کرد. مثلا فرهنگ در سیاست با حجاب در هم تنیده است. باید بدانیم که استقامت و پایداری دوران جنگ در عرصه فرهنگ امروز کجاست؟ عملیات بازپس گیری خرمشهر در عرصه فرهنگی چه تجلی‌ای دارد؟ امیدواریم در مسیر تبیین حقایق اسلام ناب کوتاهی نکنیم و سربازان موثری برای امام عصر(عج) باشیم.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان البرز ،   امید سبزعلی ، مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز از برگزاری بیش از 700 برنامه فرهنگی توسط روحانیون مستقر البرز از ابتدای سال98 در مساجد و حسیینه های استان البرز خبر داد.

سبزعلی ،برگزاری این برنامه ها و فعالیت های فرهنگی قرآنی را با توجه به مناسبت ها از ابتدای سال 98 به هدف ایجاد تحول فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان به آموزه ها و شعائر دینی و قرآنی خاطر نشان کرد.

مسئول روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، سخنرانی با مضامین و محتوای اثرگذار با توجه به مناسبت های فرهنگی از قبیل ماه مبارک رمضان ،محرم و صفر ،ماه شعبان ،مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام ،محافل قرآنی از قبیل محفل انس با قرآن کریم ،جلسات پرسش و پاسخ ،تفسیر آیات و سوره های قرآنی ،بیان احکام ،قرائت زیارت عاشورا ،دعای کمیل و قرائت حدیث کساء،مسابقات قرآنی ،اردو های زیارتی تفریحی ،سرکشی از خانواده های معظم شهداء ،رفع معضلات و مشکلات فرهنگی روستا ها ،کمک به اشتغال زاییی ،بصیرت افزایی ،برگزاری مسابقات کتابخانی را از مهمترین اقدامات روحانیون و امامان محله در روستاها و شهرهای استان البرز خاطر نشان کرد.

وی حضور روحانی در مساجد و حسینیه ها را یکی از گام های اثرگذار تبلیغات اسلامی در راستای ایجاد تحول فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان به اموزه ها و شعائر دینی در البرز خاطر نشان کرد.

امید سبزعلی،خاطر نشان کرد:یکی از اقدامات اثرگذار جمهوری اسلامی ایران وجود روحانیون توانمند و اثرگذار در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است که بحمد الله سازمان تبلیغات اسلامی دراین حوزه به خوبی ورود کرده و با بهره گیری از وجودروحانیون اقدامات اثرگذاری را در سطح استان انجام داده است.

این فعال رسانه ای در استان البرز ،نقش روحانیون را در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی در البرز مهم و اثرگذار خاطر نشان کرد و گفت:امامان محله نقش مهم و اثرگذاری در رفع معضلات اجتماعی چون طلاق ،فقر ،اعتیاد در استان ایفا کرده و می کنند.

وی در پایان راهبری نسل جوان جامعه را در تربیت نیرو های انقلابی و مومن برای آینده نظام اسلامی مهم و اثرگذار خاطر نشان کرده و وجود روحانیون را در رونق امر تبلیغ و جذب نسل جوان و نوپای جامعه به اسلام و ارزش های دینی مهم و اثرگذار خاطر نشان کرد.

شنبه, 25 آبان 1398 09:13

احترام گذاشتن به کودکان

احترام گذاشتن به کودکان

یکی از مهمترین کلیدهای فرزند پروری احترام گذاشتن به شخصیت کودک است. رفتار محترمانه با کودک موجب ... و او را برای شکوفا کردن استعدادها و توانایی هایش یاری خواهد کرد. آیا احترام گذاشتن به کودکان موجب لوس ... شدن آنها نمی شود؟ هزار و یک دلیل برای لوس شدن بچه ها وجود دارد که احترام گذاشتن در میان آن دلایل نیست.
شنبه, 25 آبان 1398 09:10

علت نامگذاری هفته وحدت

هفته وحدت اسلامی یا هفته وحدت در ایران به فاصلهٔ میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت محمد، پیامبر اسلام بنا بر روایات اهل سنت است تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت او بنا بر روایات موجود در شیعه است، گفته می‌شود. ایده شکل‌گیری هفته وحدت برای اولین بار پیش از انقلاب به پیشنهاد سید علی خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان مطرح و اجرا شد.[۱] پس از انقلاب نیز به پیشنهاد حسینعلی منتظری و موافقت و فرمان روح الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران، این بازه زمانی به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد.[۲][۳][۴]

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر ساله در هفته وحدت، اقدام به برگزاری کنفرانس هفته وحدت می‌کند.

ایده شکل‌گیری هفته وحدت و جشن‌گرفتن مشترک شیعه و سنی در آن برای اولین بار پیش از انقلاب به پیشنهاد سید علی خامنه‌ای در دوران تبعیدش به شهر ایران‌شهر سیستان و بلوچستان مطرح و اجرا شد.[۱] خامنه‌ای در خاطراتی که از دوران تبعید پیش از انقلابش به سیستان و بلوچستان بیان می‌کند، ماجرا را اینگونه بیان می‌کند:

من خودم در بلوچستان تبعید بودم... دستگاه‌ها نمی‌خواستند بگذارند تلاشی از سوی ما انجام بگیرد؛ اما در عین حال ما گفتیم بیایید کاری کنیم که یک نشانه‌ای از اتحاد شیعه و سنی را در این شهر نشان بدهیم؛ که این مسئلهٔ هفتهٔ وحدت - ولادت نبی اکرم در دوازدهم ربیع‌الاول به روایت اهل سنت، و در هفدهم ربیع‌الاول به روایت شیعه - آن روز به ذهن ما رسید و در ایرانشهر آن را عمل کردیم؛ یعنی از دوازدهم تا هفدهم جشن گرفتیم.[۱][۶]

پس از پیروزی انقلاب نیز، حسینعلی منتظری، با نوشتن نامه‌ای به عبدالمجید معادیخواه، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد می‌دهد فاصله زمانی میان روایت اهل سنت و روایت شیعیان از ولادت پیامبر اسلام، به عنوان «هفته وحدت» نامگذاری شود.[۲]

هرچند برخی گمانه زنی ها از نقش حسن روحانی رئیس جمهور فعلی ایران در نامگذاری هفته وحدت حکایت دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز به نقل از خبرگزاری تسنیم،  بیژن زنگنه گفت: برآورد کردیم با اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین 31 هزار میلیارد تومان در سال افزایش درآمد داشته باشیم که همه به اقشار کم درآمد تعلق خواهد گرفت.

 وزیر نفت تاکید کرد: همه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به طبقات متوسط و ضعیف جامعه پرداخت می شود و یک ریال آن صرف کار دیگری نخواهد شد.

زنگنه افزود: این درآمد برای ماه نخست که تا یک هفته یا 10 روز آینده به خانوار‌ها پرداخت می‌شود از محلی تأمین شده است.

وی گفت: پیش از درآمد حاصل از گران شدن قیمت بنزین برای ماه نخست پول تأمین شده است و به حساب مردم واریز می‌شود.

وزیر نفت درباره ملاک تعیین سهمیه بندی بنزین برای خودرو‌ها گفت: اعداد سهمیه بندی بر اساس تجربه و عملکرد تاریخی بوده است و در این مدت تعیین کردیم که سهمیه بندی‌های دوره قبلی را دست نزنیم و اعداد را برای این دوره اعمال کردیم.

زنگنه گفت: اکنون صادرات بنزین داریم و سال آینده اگر سهمیه بندی نیز اعمال نمی‌شد صادرات و تولید بیشتر می‌شد، اما مسأله اساسی این است که با روند افزایش سالی 10 درصد مصرف بنزین که معادل 9 تا 10 میلیون لیتر است سال 1400 دوباره وارد کننده بنزین می‌شدیم.

وی افزود: در این دوره از تحریم‌ها کاری که دوره قبل آمریکایی‌ها با ما کردند و برای واردات بنزین بیشترین فشار را داشتند نتوانستند انجام دهند.

زنگنه گفت: با سهمیه بندی بنزین توازن مناسب عرضه و تقاضا را برای چند سال تأخیر می‌اندازیم و می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: سال آینده حدود 94 میلیون لیتر مصرف کنترل شده بنزین داریم و 67 درصد یا دو سوم بنزینی که عرضه می‌شود سهمیه بندی و یک سوم آزاد است.

وزیر نفت گفت: 64 میلیون لیتر سهمیه بندی و با کارت سوخت داده می‌شود که معادل 23 میلیارد لیتر در سال است و با 500 تومانی که به قیمت آن اضافه شده است سال آینده 11 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد داریم.

زنگنه افزود:حدود 30 میلیون لیتر نیز مصرف آزاد است که دو هزار تومان به قیمت آن افزوده شده است و در سال آینده از این محل 20 هزار میلیارد تومان درآمد داریم.

وی گفت: البته هنوز نمی‌دانیم رفتار مصرف کننده در بخش بنزین آزاد چه خواهد بود، اما برآورد ما درآمد 31 هزار میلیارد تومان از طریق سهمیه بندی بنزین در سال آینده است که همه آن به افراد کم در آمد پرداخت می‌شود.

زنگنه گفت: به خودرو‌های دولتی سهمیه‌ای نداده ایم و آن‌ها باید بنزین با نرخ سه هزار تومان مصرف کنند، اما درباره تاکسی‌های اینترنتی چارچوبی تعیین شده است که بر اساس آن سهمیه‌ای به این خودرو‌ها می‌دهیم.

زنگنه افزود: برای بقیه خودرو‌ها مانند آژانس ها، خودرو‌های بین شهری و ... نیز کمیته‌ای در وزارت نفت با حضور معاون وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود که متقاضیان تقاضای خود را به وزارت کشور ارائه می‌دهند و در این کمیته تصمیم می‌گیریم که اگر لازم باشد سهمیه‌ای بدهیم.

وی گفت: اگر قرار باشد سهمیه‌ای نیز اصلاح شود در این کمیته تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام معینی،معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز از برگزاری بیش از۴۲۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته وحدت (میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام دراستان البرز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه های در سطح مساجد،حسینیه ها و امامزاده های استان البرز برگزار می‌شود برگزاری این برنامه را به هدف اعلام همبستگی بین آحاد مرد به‌ویژه اقشار شیعه و سنی در استان البرز خاطر نشان کرد.

معینی، ادامه داد:سخنرانی، بیان فضایل و کرامات حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم،جلسات پرسش و پاسخ،جلسات محوری،اجرای گفتمان دینی،مراسم جشن،آذینبندی مساجد،حسینیه ها،مدیحه سرایی،محافل قرآنی،سرود خوانی و تواشی از مهمترین برنامه های است که با با هماهنگی ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان البرز برگزاری می‌شود.

وی گفت:با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام و انقلاب ایجاد تفرقه بین مسلمانان است،اجرای ویژه برنامه های فرهنگی می تواند در ایجاد همدلی و همزبانی و وحدت آحاد مردم در استان البرز اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت بهترین فرصت به منظور یجاد روحیه همدلی و هم زبانی است بیان فضایل و ویژگی های امام ششم شیعیان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام توسط مبلغین و مبلغات را از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی دراین هفته مبارک خاطر نشان کرد.

گفتنی است؛این برنامه ها با همکاری روحانیون مستقر،هیئت های مذهبی،موسسات و کانون های فرخهنگی در سطح استان البرز برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ظرفیت های عظیم قرآنی کشور، مردم و انقلاب افزود: حرف واضح مقام معظم رهبری که در کلام امام هم مستتر است، این است که محور تبلیغات اسلامی باید قرآن باشد. در واقع هر کاری با محور تبلیغ و فرهنگ و حتی غیر فرهنگ در این کشور انجام می‌شود باید مبتنی بر قرآن و آموزه های آن باشد.
وی همچنین ضمن تشکر از زحمات پربار مهدی قره شیخلو، درباره حجت‌الاسلام اخوان گفت: کسی سکان دار سازمان دارالقرآن شده است که من نسبت به آن آرامش و اعتماد دارم و به ایشان می‌گویم که من و جامعه قرآنی کشور پشت شماست تا گام دوم انقلاب را محکم تر و قرآن محور بردارید. ما برای اینکه گام های محکم برداشته شده را تقویت کنیم به تمام شئون قرآن اهتمام داریم. سعی کردیم در دوره جدید خلاء های پیش از این را رفع کنیم. خانم دکتر حاج عبدالباقی را در هیئت امنا مامور کردیم تا از توان بانوان بی بهره نباشیم و با افزایش حضور روحانیون سعی کردیم ارتباط را با حوزه علمیه بیشتر کنیم. در باب آسیب شناسی درباره مسائل دارالقرآن پذیرای همه اعضای فعلی و سابق هیئت امنا خواهیم بود. تلاش می‌کنیم همه فعالیت های فرهنگی مان را بر محور قرآن انجام دهیم. اگر امروز جامعه را قرآنی نمی بینیم مسئولیتش بر عهده همه ماست.


سرمایه گزاری انجام شده در امور قرآنی، در شان نظام اسلامی نیست
مهدی قره شیخلو، رئیس پیشین سازمان دارالقرآن الکریم که در دوره جدید به عضویت هیئت امنا این مجموعه رسیده است، پس از قدردانی از حجج اسلام و المسلمین خاموشی و قمی و کسانی که در این ده سال وی را در انجام وظیفه اش یاری کردند، فعالین و جامعه قرآنی را آشنا با عملکرد خودش برشمرد و اظهار داشت: فعالیت های دوره مدیریتی ما در چند شاخص کلی می توان عنوان کرد. اول، سعی مردیم مطابق با تکالیف و ماموریت های محوله سازمان عمل کنیم و کرده ایم. اصرار در عمل کردن به تکلیف به معنای انحصار طلبی نبوده است. دوم، قانون مدار عمل کردیم. سوم، با مردم، مدیران و همکاران صادقانه برخورد کرده ایم. چهارم، وفای به عهد را وظیفه خود می دانستیم بنابراین بعید می دانم که قولی داده باشم و عملی نشده باشد. هم اکنون سازمان دارالقرآن الکریم ریالی بدهی ندارد. پنجم، ترجیحمان بر حفظ کیفیت کار ها بود. ششم، سعی کردیم انضباط مالی داشته باشیم و نباید چیزی شبه دار باشد.
قره شیخلو در بخش پایانی صحبت های خود بر اساس تجربیاتش ۷ شاخصه را برای موفقیت در امور قرآنی در ساختار اصلی عنوان کرد و گفت: اول؛ ساختار، دوم؛ نیروهای تربیت شده، سوم؛ امکانات، چهارم؛ سرمایه گزاری انجام شده در امور قرآنی که در شان نظام اسلامی نیست، پنجم؛ بروزرسانی امور و برنامه ریزی ها، ششم؛ کنترل کیفیت و هفتم؛فضاسازی جدید برای فرهنگ سازی جدید قرآنی.


سازمان دارالقرآن مصداق «السابقون السابقون» است
حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، دبیر شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور هم مدیریت سازمان دارالقرآن الکریم را محل رشد و ابتلا عنوان کرد و گفت: امروز برای آقای قره شیخلو یوم السرور و برای آقای اخوان یوم الابتلا است. سازمان دارالقرآن به‌عنوان پرسابقه ترین نهاد قرآنی و پیشتاز در امور قرآنی بدون تردید مصداق «السابقون السابقون» است. ثبات مدیریتی که در سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدا وجود داشته است، سبب قدرت این نهاد شده است. مهمترین مطالبه از مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی توسط رهبری انقلاب که باید در دارالقرآن هم نمود داشته باشد عبارت است از: تحول آفرینی، بروزرسانی و نوآوری.
وی تدبیر حجت‌الاسلام قمی در حضور قرآن در تمام ارکان های سازمان تبلیغات اسلامی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: حضور آقای حسین اسدی در مجموعه سازمان بسیار مغتنم است و ارتباط درالقرآن با ارکان مختلف سازمان تبلیغات اسلامی خصوصا حوزه هنری می تواند هنر را متحول کند. تصور انحصار سازمان دارالقرآن در مسائل دارالقرآن مطلوب نیست. مهمترین وضعیت سازمان دارالقرآن پیگیری امور قرآنی توسط آقای قره شیخلو بود که از اول تاسیس این مجموعه تا کنون بی سابقه بوده است.


قرآن ما باید حقیقت نظام جمهوری اسلامی را نشان دهد
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی اخوان صباغ، رئیس جدید سازمان دارالقرآن الکریم با سپاس از اعتماد حجت‌الاسلام قمی و ابراز افتخار از داده شدن عنوان «خادم القرآن» به وی، ادامه داد: من در این مدتی که خدمت جناب آقای قره شیخلو بودم در ایشان نفس ندیدم و ایشان را بسیار نورانی یافتم. ما پیش از اینکه شروط آقای قمی را بپذیریم و سر کار بیاییم، از وقتی طلبه شدیم پذیرفتیم قرآن را بفهمیم و آن را نشر دهیم. از همه سازمان ها و نهاد ها و اشخاص حقیقی و حقوقی خواهشمندم که ما را در اداره بهتر و رسیدن به اهداف سازمان دارالقرآن کمک کنند.
اخوان عملکرد ۳۸ سال گذشته سازمان دارالقرآن الکریم را گنجینه بزرگی دانسته و تاکید کرد: گفتمان قرآن محور در گام دوم انقلاب به‌عنوان سرلوحه سازمان دارالقرآن قرار دارد. قرآن ما باید حقیقت نظام جمهوری اسلامی را نشان دهد و دشمنان انقلاب را که نتوانستند قرآن را حدف کنند اما به جایش سعی می‌کنند زندگی قرآنی را حذف کنند را شکست دهد. رهبر معظم انقلاب فرمودند: قرآنی ها کارشان راهبردی است و واقعا راهبرد کشور هم به دست قرآن و قرآنی هاست. از تمام جامعه قرآنی کشور می خواهمکه کمک کنند تا نقشمان را در گام دوم انقلاب عمل کنیم و در محضر قرآن رو سفید باشیم.


جامعه باید بیش از ظرفیت های موجودش از مفاهیم قرآنی اشراب شود
حسین اسدی، مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در امور قرآنی هم در سخنانی به دستاورد های قرآنی این سازمان اشاره کرده و عنوان کرد: برای قرآن محوری همه ساحت های کشور مجموعه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس شد که از همان ابتدا افتخار داشت پرچم ابعاد مختلف قرآنی را در میان اقشار مختلف مردم به احتزاز درآورد. دارالقرآن الکریم در بخش آموزش و تولید محتوا، تربیت کادر و نیروی انسانی لازم، دستاورد هایی داشته است. نظر آقای قمی بر این است که جامعه باید بیش از ظرفیت های موجود اشراب شود و به همین خاطر دارالقرآن به صورت پرتوان حمایت خواهد شد. سایر ظرفیت های این سازمان در زمینه های علمی و فرهنگی باید به کار گرفته شود. اما آنچه بسیار مهم است توجه به هم افزایی به سیره قرآن کریم و توجه به حبل الهی در این برهه اقتصادی است. سازمان دارالقرآن تلاش می‌کند در تمام عرصه های جمهوری اسلامی پیشگام باشد.


قرآن قانون اساسی انقلاب اسلامی است
حاج عباس سلیمی، از قرآنیان پیشکسوت و عضو ابقاء شده هیئت امنا سازمان دارالقرآن الکریم، با گرامیداشت یاد استادان مرحوم حاج علی اربابی و حاج حسین صبحدل، از موسسین دارالقرآن الکریم، از سوی مهدی قره شیخلو از تمام اعضای هیئت امنا و خانواده صبور و قرآنی قره شیخلو تقدیر کرد. وی همچنین گفت: از ویژگی های قره شیخلو علاوه بر پاکدستی، مردمداری و اخلاص، اخلاق، حریت و امانتداری نیز بود. از جناب آقای اخوان خواهشمندم، آحاد قرآنی و امکانات قرآنی کشور را به کار بگیرند. قرآن قانون اساسی انقلاب اسلامی است و به قول امام و رهبری، کتاب انسان سازی است. تمام توفیقات ما به خاطر اطاعت از قرآن و ناکامی های ما هم بخاطر عدم اطاعت از قرآن بوده است بنابراین هر کس که خود را مدیون شهدا می داند باید در راه قرآن باشد.
پیش از این مراسم در جلسه هماهنگی میان حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با رئیس و اعضای جدید هیئت امنا سازمان دارالقرآن الکریم، احکام انتصابی به هر یک از اعضاء اهداء شد.
در این جلسه، علاوه بر جمع کثیری از جامعه قرآنی کشور، اعضای قدیم و جدید هیئت امناء و کارکنان و کارشناسان سازمان دارالقرآن الکریم و روسای جوامع قرآنی نهاد های لشکری و کشوری، سردار ابراهیم جباری فرمانده سپاه حضرت ولی امر (عج)، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، مجتبی ایزدی مدیر شبکه رادیویی قرآن و تعدادی از معاونین و مدیران ارشد سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز،   امید سبزعلی ، مسئول روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز ،گفت:شهادت امام حسن عسکری علیه السلام توسط معتمد عباسی ملعون با خوراندن زهر به ایشان و آغاز امامت نایب بر حق ایشان حضرت امام مهدی علیه السلام مهمترین و راهبردی ترین رخداد تاریخ حیات تشیع به شمار می رود.

وی ادامه داد:با شهادت امام نهم شیعیان سامرا سرار غرق عزا و ماتم شد و حکومت عباسی با استناد به بیانات پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مبنی بر اینکه حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف آخرین امام و منجی بشریت خواهد بود .خانه امام حسن عسکری علیه السلام را تحت مراقبت شدید قرار می دادند.

امید سبزعلی، ادامه داد:خلافت بنی العباس حضور ائمه اطهار علیه السلام را تهدیدی استراتژیک برای حکومت خود به شمار می آوردند و به هر نحو ممکن با مراقبت و شهادت این امامان بزرگوار تلاش می کردند تا به با سیاست اغفال گری مردم را تحت الشعاع اقدامات فریبکارانه خود قرار دهند.

مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز در ادامه با اشاره به وجود ائمه اطهار علیهم السلام در طول تاریخ و به توجه به شرایط سیاسی آن زمان حضور این عزیزان را در روشنگری دینی و تربیت نسل جوان  و همچنین انتقال آموزه های دینی مهم و اثرگذار خاطر نشان کرد.

وی ادامه داد: ظالمان و جابران زمانه همیشه به منظور نیل به اهداف خود تلاش می کنند تا اشخاص و حکومت های را که سیاست آنها مخالف با راهبردی های فریب کارنه آنهاست را یا حذف کنند یا به انزو بکشانند دقیقا شبیه همین اقداماتی که دشمنان اسلام و انقلاب بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند که بحمد الله این نظام اسلامی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری مد ظله العالی و همکاری مسئولان دشمنان را در منطقه خوار و به انزوا کشانده است.

سبزعلی ، غیبت صغری را آغاز امامت امام مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف خاطر نشان کرد و گفت:در این زمان شیعیان کم کم با مفهوم واقعی غیبت آشنا شده و امام به واسطه چهار نایب خاص خود رتق و فتق امور مسلمین را برعهده داشتند.

وی در پایان نهم ربیع الاول را آغاز امامت بزرگترین مرد تاریخ بشریت خاطر نشان کرده و گفت:انشاء الله با ظهور این این امام بزرگوار نور امید و نشاط در دل مظلومان عالم تا ابد روشن خواهد شد و جابران زمانه که به هدف نهب و غارت اموال مستضعفان اقدام به تعدی و چپاول اموال مسمتندان و مظلومان می کنند سزای اعمال خود را خواهند چشید و منتظران واقعی امام برحق شیعیان به آرزوی دیرینه خود دست پیدا خواهند کرد

صفحه1 از117

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز1799
بازدید دیروز1464
بازدید این هفته3263
بازدید این ماه49604
کل بازدید1761860

پشتیبانی آنلاین

<