چاپ این صفحه
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، گفت: مداحان،نقش مهمی در تبیین واقعه عاشورا و اهداف این قیام دارند.

وی ادامه داد:با توجه به شروع ماه محرم و آغاز عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام، مداحان علاوه بر مداحی می توانند نقش اثرگذاری را در تبیین واقعه عاشورا ایفا کنند.

مسعودی،اذعان کرد:مداح باید هنر تبیین و ترسیم واقعه عاشورا را برای نسل جوان به خوبی ایفا کند و هرچه مداح در این زمینه توانمندتر باشد به تبع آن می تواند شعائر دینی را برای آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان به خوبی تبیین و تفسیر کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، خاطر نشان کرد:اگه مداح از اصولی کلی خود که همان شناساندن ارزش و منزلت جایگاه اهل بیت علیهم السلام و اهداف این قیام به مردم است، منحرف شود و دچار غلو در مداحی خود شود این مداحی نه تنها جواب نخواهد داد بلکه فکر و ذهن افراد جامعه را نیز تغییر خواهد داد.

حجت‌الاسلام مسعودی،ادامه داد:مداح باید به شیوه جذاب بتواند مخاطب را به جایگاه والا و معنوی حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان رهمنون کند و در واقعه ضمن مداحی دلایل قیام این امام بزرگوار را برای آحاد مردم ترسیم کند.

این مسئول فرهنگی، گفت:خوشبختانه تبلیغات اسلامی با ثبت مشخصات مداحان این استان در سامانه طوبی و برگزاری دوره های آموزشی ویژه آنها نقش اثر گذار خود را در زمینه معرفی مداح به هیئت امنای مساجد و حسینیه ها به خوبی ایفا می‌کند.

خواندن 474 بار آخرین بار تغییر یافته یکشنبه, 02 مهر 1396 11:50
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید