امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

بازدید از خانه قرآن روستایی خوزنکلاه جاده چالوس
دوشنبه, 17 فروردين 1394 14:16

بازدید از خانه قرآن روستایی خوزنکلاه جاده چالوس

نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

روستای خوزنکلاه که به اعتبار «اخلاص و اراده» بانویی قرآنی دارای خانه قرآن روستایی است.

 

به گزارش تبیان البرز، جواد ملازاده کارشناسی واحد امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرج،ضمن اعلام این مطلب گفت:این روستا از توابع بخش مرکزی در کیلومتر ۱۸جاده چالوس و در مسیری دورتر از راه اصلی واقع شده است.پس از عبور از جاده اصلی دسترسی به روستا، هنگام ورود به جاده فرعی روستای خوزنکلاه بارش باران شروع می‌شود تا نم نم باران بهاری بوی نم کوچه ها و خانه های روستا را در هوا پراکنده کند.
خانم بابایی از شروع فعالیت در این زمینه می‌گوید و ادامه می دهد: یادم هست در جایی برای اولین بار آیه شریفه قرآن کریم را خواندم با این مضمون که «هرچه از قرآن برایتان میسر است بخوانید» که همین آیه تلنگری شد برای اینکه در حوزه قرآن آموزی و ترویج آن تا جایی که می توانم قدم برداشته و تلاش کنم.
وی می افزاید: به همین منظور فعالیت خود را از سال ۷۸ آغاز کرده و در سال ۸۱ با ایجاد کانون فرهنگی روستا آن را ادامه دادم و تا به امروز در سایه قرآن پیش رفته ام.
بابایی از سختی ها و کمبود امکانات در روند انجام فعالیت ها می‌گوید و اینکه چگونه طی این سال ها هیچ مشکلی او را از تلاش باز نگه نداشته است و یادآور می‌شود: در سال های ابتدایی خانه کاهگلی کوچکی در روستا را به‌عنوان کانون فرهنگی و خانه قرآن انتخاب و فعالیت را با ۱۵ قرآن آموز شروع کردیم.
این فعال قرآنی با اشاره به اینکه قرآن سراسر نور است و هر کسی در این مسیر با نیت خالص پا بگذارد به طور قطع پیروز میدان خواهد شد، ادامه می دهد: اول راه بدون هیچ امکاناتی فقط به خاطر قرآن فعالیت های قرآنی و فرهنگی را در خانه عالم روستا متمرکز کردم ولی در ادامه، در مدت زمانی کوتاه به مدد پروردگار موفقیت های خوبی به دست آوردم.
بابایی از برنامه های مختلف این خانه قرآن روستایی حرف می زند و اینکه در مناسبت های مذهبی و ملی با دعوت از اساتید، مبلغان آقا و خانم از قم و همچنین افراد اثرگذار در راستای پاسخگویی به سوالات شرعی مردم اقدام می‌کند و می افزاید: برگزاری کلاس های تفسیر، صوت و لحن، اذان و اقامه از جمله اقداماتی است که باعث شده مردم روستا به فعالیت های قرآنی روی آورند.
این فعال قرآنی تفسیر قرآن به صورت موضوعی و سوره ای ویژه بانوان تا سن ۴۰ سالگی، برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه (س) را در این ایام از دیگر فعالیت های خانه قرآن "فاطمه الزهراء" روستای خوزنکلاه اعلام می‌کند.
این فعال قرآنی معتقد است که حضور ۸۰ درصدی بانوان روستا در فعالیت های قرآنی و فرهنگی باعث دلگرمی فعالیت من شده است به طوریکه در طول سال های فعالیت این خانه قرآنی در روستا توانسته اند ۶۰ قرآن آموز را آموزش دهند.
بابایی از حمایت اهالی روستا و خیّران از فعالیت های این خانه قرآنی می‌گوید و اضافه می‌کند: حمایت های بی دریغ خیران تا کنون همراه خانه قرآنی فاطمه الزهراء بوده است که جا دارد از زحمات همه افراد خیر که در همه زمینه های فرهنگی و قرآنی کمک می‌کنند قدردانی کنم.
این بانوی فعال قرآنی از همکاری های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرج و همه افرادی که برای تقویت فعالیت های این خانه قرآن همکاری کرده اند تشکر کرد و معتقد است که همه می توانند در جای جای شهر و روستاهای استان البرز با کمی همت در این مسیر نورانی قدم بگذارند.

اطلاعات بیشتر

  • روتیتر: ملازاده عنوان کرد:
خواندن 2680 بار
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز1207
بازدید دیروز2936
بازدید این هفته4143
بازدید این ماه33158
کل بازدید1812675

پشتیبانی آنلاین

<