چاپ این صفحه
امام موسی کاظم (ع) الگوی تواضع و مکارم اخلاق است
دوشنبه, 20 شهریور 1396 12:56

امام موسی کاظم (ع) الگوی تواضع و مکارم اخلاق است

نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی،مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، گفت:امام موسی کاظم (ع) الگوی تواضع و مکارم اخلاق است.

وی ادامه داد:تولد آن حضرت در سال 128 ه ق در منطقه ای به اسم ابواء به دنیا آمدند و تولد ایشان منشأ خیر برکت برای مسلمانان بود و ایشان از همان اوان جوانی به کثرت زهد و عبادت در بین مردم معروف و مشهور بودند.

حجت‌الاسلام مسعودی،ادامه داد:امام موسی کاظم علیه السلام با درایت و تیز هوشی توانست احادیث و روایات منقوله و موثق از پدر گرامیشان را حفظ و به نسل های بعدی انتقال دهند و آنها را را از هرگونه آسیب و تحریف توسط علمای درباره خلیفه عباسی حفظ کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،ادامه داد:امام موسی کاظم علیه السلام با زنی به نام نجمه که به زهد و پارسایی مشهور و معروف بود ازدواج کردند که از برکات این ازدواج تولد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است و مضجع شریف دختر گرامیشان فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم محل آمد و شد شیعیان و کسب فیض از فضایل معنوی ایشان از کشورهای اسلامی است.

وی گفت:مقام امام هفتم در زهد و پارسایی سبب روی آوردن مردم و اظهار محبت آنها به این امام بزرگوار شد و همین امر منجر به حسادت خلفای عباسی،از جمله مهدی عباسی و هارون الرشید بر علیه این امام بزرگوار شد و این خلفا امام رازندانی کرده و سرانجام بر اثر توطئه یحیی برمکی امام محصور و زندانی و سرانجام به دست سندی بن شاهک در زندان مسموم شده و به شهادت رسیدند.

مسعودی، خاطر نشان کرد:یکی از دلایل اصلی مصون ماندن مذهب تشیع از انحرافات وجود نازنین ائمه اطهار علیهم السلام در طول اعصار و دورانها بوده است امامانی که با تقیه و جانفشانی دین اسلام واقعی را به نسل های بشری انتقال دادند.

این مسئول فرهنگی، افزود: زندگی و اقدامات این ائمه بزرگوار منشأ خیر و برکت برای جهان اسلام و شیعیان است به همین منظور تبیین شخصیت و اقدامات این امامان بزرگوار برای آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان لازم و ضروریست.

خواندن 385 بار آخرین بار تغییر یافته دوشنبه, 20 شهریور 1396 12:58
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید