امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز،مدیرکل تبلغات اسلامی استان البرز ضمن انتقاد از شرایط سختی که برخی والدین پیش از ازدواج تعیین می‌کنند، گفت: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد سن ازدواج به 50 سالگی خواهد رسید.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه البر، گفت: همه دستگاه‌ها، اشخاص حقیقی، حقوقی و پدر و مادرها وظایفی در راستای تسهیل ازدواج دارند.

مسعودی یکی از نکاتی که در امر ازدواج باید مورد توجه قرار گیرد را توکل به خداوند برای تامین مخارج زندگی مشترک عنوان کرد و افزود: ائمه اطهار در روایات مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند به‌عنوان نمونه امام رضا(ع) می‌فرمایند: «اگر کسی به خاطر ترس از مخارج، ازدواج نکند به خداوند بدگمان شده است».

وی با تاکید بر لزوم هزینه کردن متناسب با درآمد در زندگی خاطرنشان کرد: این موضوع باید در جامعه جا بیفتد که وقتی جوانان به خداوند توکل کنند خداوند نیز به زندگی آنها برکت می‌بخشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه از طرف دیگر پدر و مادرها نیز باید مقدمات ازدواج را سهل بگیرند، گفت: نباید با تعیین شروطی همچون خانه، ماشین و... سنگ جلو جوانان گذاشت، اگر این شرایط ادامه پیدا کند سن ازدواج به 50 یا 60 سالگی می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سفارش شده که زمینه ازدواج دختران از سنین 16 سالگی یا نهایتا 20 سالگی فراهم شود و اگر چنین شود آمار طلاق نیز پایین خواهد آمد.

مسعودی در ادامه و در پاسخ به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون چقدر در گسترش ازدواج آسان در استان موثر بوده است،گفت: سازمان تبلیغات یک نهاد فرهنگی است و در همین زمینه نیز اقدامات خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: ما ظرفیت‌هایی همچون 93 روحانی مستقر، سه هزار هیئت مذهبی و همچنین کانون‌ها و خانه‌های قرآنی متعددی در اختیار داریم که به خوبی می‌توان در راستای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان از آنها استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز،تصریح کرد: اگر در هر کدام از اینها هفته‌ای دو یا سه بار به موضوع ازدواج آسان پرداخته شود به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذاری خوبی خواهد داشت.

وی در ادامه به اهمیت موضوع فرزندآوری اشاره و اعلام کرد: این موضوع آنقدر اهمیت دارد که پیامبر اسلام(ص) بیان فرمودند که به فرزند سقط شده نیز افتخار می‌کنند.

مسعودی در توصیه به جوانان برای کسب و کار نیز خاطرنشان کرد: نباید فقط به دنبال شغل دولتی و کسب میز بود چرا که دولت هر روز در حال کوچکتر شدن است، هر کسی باید از دانش خود، برای خود شغل ایجاد کند و این شدنی است.

این مسئول در خصوص عملکرد سایر دستگاه‌های استان در موضوع ازدواج آسان نیز گفت: دستگاه‌ها در حد توان خود کار می‌کنند اما چیزی که اهمیت دارد این است که این اقدامات مبتنی بر نیاز باشد.

وی افزود: به‌عنوان مثال الان وام ازدواج با مبلغ بالا به خوبی پرداخت می‌شود اما اقدامات اولیه دیگری همچون فرهنگ‌سازی ازدواج، کلاس‌های آموزشی برای والدین و پرداختن به مسائل فرهنگی نیز لازم است.

مسعودی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه به فرهنگ گفت: فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری مانند هواست اما متاسفانه آنگونه که باید به آن پرداخته نشده و معمولا در رده‌های آخر قرار گرفته است.

خواندن 399 بار آخرین بار تغییر یافته سه شنبه, 31 مرداد 1396 14:41
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز2048
بازدید دیروز1310
بازدید این هفته7862
بازدید این ماه3358
کل بازدید1782875

پشتیبانی آنلاین

<