امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، مهدی قره شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن کشور در حاشیه همایش تدبر در کلام وحی در تالار شهیدان نژاد فلاح در کرج، افزود: در بخش مردمی 5 هزار موسسه قرآنی و حدود 6 هزار خانه قرآنی شهری و روستایی در کشور وجود دارد که البته
این آمار به جز جلسات سنتی است.

وی با بیان اینکه وظیفه موسسات و خانه های قرآنی ارایه خدمات قرآنی در زمینه مفاهیم، تفسیر و آموزش تخصصی است، خاطر نشان کرد:سالانه حدود 500 هزار نفر در آموزش های عمومی و حدود 100 هزار نفر در آموزش های تخصصی ما شرکت می‌کنند.

قره شیخلو گفت: در سال های اخیر موضوع حفظ قرآن در کشور رونق خوبی گرفته و درالقرآن حدود 12 سال است که مسئولیت ارائه مدرک به حافظان را بر عهده دارد.در طول این 12 سال حدود 70 هزار نفر حافظ قرآن در آزمون های ما شرکت و 7 هزار نفر موفق به دریافت مدرک تخصصی شده اند که معادل از دیپلم تا دکتری است.

وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولین و دولت این است که اعتبارات قرآنی و آنچه که مصوب است را به طور کامل و در زمان خودش پرداخت کنند تا دستگاه های قرآنی نیز بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور افزود: خواسته ما این است که اعتبارات حوزه قرآنی نیز مانند سایر نهادها ماه به ماه پرداخت شود.

قره شیخلو در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های پیش روی این سازمان اشاره و گفت: بیش از 100 کارگاه آموزش سبک زندگی در سطح کشور تدارک دیده ایم که از دو ماه پیش آغاز شده و هم اکنون در استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد در حال اجرایی شدن هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 50 کارگاه برگزار و امسال این میزان به دو برابر رسیده است، افزود: تولید محتوا در همین حوزه در مقاطع پیش دبستانی و حوزه هایی که مردم نیاز به این محتواها دارند در سازمان در حال آماده سازی است که 2 نمونه را قبل از ماه مبارک رمضان رونمایی کرده ایم که در آینده به مرحله چاپ می رسند.

رئیس سازمان درالقرآن کشور ادامه داد: توجه به نوجوانان از دیگر برنامه های این سازمان است که دوره استعدادهای درخشان قرآنی برای نوجوانان 12 تا 18 سال که طرحی ملی و در تمام استان های کشور در حال انجام است از جمله این برنامه ها است.

قره شیخلو حمایت از موسسات قرآنی را از دیگر برنامه های سازمان درالقرآن کشور عنوان و اظهار داشت: این حمایت بستگی به تامین بودجه دارد که در این صورت می توان از این موسسات که با حداقل امکانات فعالیت می‌کنند حمایت کرد.**

ریشه بسیاری از گرفتاری های به دوری از قرآن برمی گردد

رئیس سازمان درالقرآن کشور گفت: ریشه بسیاری از گرفتاری ها و مشکلاتی که امروز کشور و دنیا به دوری از قرآن برمی گردد.

قره شیخلو خاطرنشان کرد: اگر به دنبال اقتصادی سالم هستیم باید به قرآن عمل کنیم، مگر می‌شود ادعا کرد که جامعه اسلامی است اما به راحتی گرانفروشی شود؟

وی اضافه کرد: گرفتاری های زیادی در کشور و دنیا وجود دارد با توجه و تدبر در قرآن می توان بسیاری از این مسائل و مشکلات را برطرف کرد.

قره شیخلو با بیان اینکه رهبری بر موضوع انس با قرآن تاکید زیادی دارند خاطر نشان کرد: انس با قرآن به صورت یک بسته در خود قرآن معرفی شده و کسانی که می خواهند با قرآن مانوس باشند باید این بسته را در زندگی خود عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه انس و ارتباط بسیاری از ما در ارتباط با قرآن فصلی است و مستمر نمی باشد،اولین راه برای ارتباط بیشتر با این منبع نور انس با ظاهر آن است، چرا که ارتباط با ظاهر قرآن تاثیر زیادی بر روی انسان ها دارد و وقتی قرآن نمی خوانیم خودمان را از این تاثیرات محروم کرده ایم.

رئیس سازمان درالقرآن کشور خاطر نشان کرد: تلاوت در قرآن دومین و راه حل در بسته انس با این منبع نور است که البته این تلاوت باید همراه با
تامل و توجه به مفاهیم قرآنی باشد که چقدر رفتارمان را با آیات قرآنی تطابق دارد.

قره شیخلو گفت: آیا به اندازه وقت هایی که برای تفریح، کار، ورزش و پول درآوردن صرف می‌کنیم به اندازه اینها جایی برای قرآن در زندگی مان داریم ؟

وی افزود: راه سومی که در بسته انس با قرآن مطرح شده این است که تلاش کنیم تا فهم و دریافت از آیات قرآنی را در عمل و رفتارمان
عملیاتی کنیم، اگر می خواهیم تکلیف مان را نسبت به قرآن انجام دهیم باید این وظایف سه گانه تلاوت، تامل و عمل به رفتارمان را به کار ببندیم.

قره شیخلو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر چه بخواهیم در قرآن وجود دارد، اظهار داشت: وظیفه قرآنیان این است که برای مردم این منبع نور را تشریح و تبیین کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی البرز نیز در این مراسم گفت: در استان البرز فعالان قرآنی بسیاری مشغول به ترویج، مجاهدت های قرآنی هستند.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی افزود: تلاش های این فعالان قرآنی سبب شده تا در زمینه های گوناگون قرآنی شاهد رونق و ترویج آن باشیم.

وی اضافه کرد: اما اگر تدبر در قرآن نباشد شاید اثر چندانی نداشته باشد، چرا که تدبر در کلام وحی و فهم آیات قرآنی بسیار مهم و مثمر ثمر است.

مسعودی با بیان اینکه قرآن کتابی است که به همه زمان ها اختصاص دارد اظهار داشت: با تدبر در آیات قرآنی انسان ها روز به روز آشنایی بیشتری با این آیات و نحوه به کار گرفتن آن در زندگی روزمره پیدا می‌کنند.

خواندن 400 بار آخرین بار تغییر یافته دوشنبه, 27 شهریور 1396 11:57
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز16
بازدید دیروز2303
بازدید این هفته8133
بازدید این ماه3629
کل بازدید1783146

پشتیبانی آنلاین

<