امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

ثمره نامگذاری هفته وحدت در جهان اسلام مشهود است
یکشنبه, 12 آذر 1396 11:27

ثمره نامگذاری هفته وحدت در جهان اسلام مشهود است

نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این هفته را با درایت بسیار خوبشان و با آینده نگری ژرفشان هفته وحدت نامیدند تا با این تدبیر ضرورت وحدت بین فرق مسلمانان را نشان بدهند.

وی اظهار داشت: این نامگذاری نشان از ژرف نگری حضرت امام (ره) داشت که امروز ثمره این اتحاد و اتفاق را در جامعه می بینیم و بر عکس نتیجه ی اختلاف بین فرق مذهبی را هم شاهدیم که قتل و غارت و فجایع بسیار زیادی را در برداشته است.

وی گفت: در بین شیعه و سنی وجوه مشترک بسیار زیادی وجود دارد که متاسفانه دشمنان اسلام با توجه به هدفی که همان ایجاد اختلاف است، نکات ریز و مسائل کاملا جزیی را درشت کرده و ما را از اصل دور کرده اند.

وی ادامه داد: در حالیکه کتاب ما و اهل سنت قرآن کریم است و خدای ما یکی است و پیامبر ما پیامبر گرامی اسلام (ص)، قبله همه ما کعبه است و همه اهل نماز و روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر هستیم و این نشان دهنده این امر است که در کلیات هیچ اختلافی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

مسعودی، افزود: دشمنان اسلام مسلمانان را از این کلیات بسیار ارزشمند و پرمحتوا دور کرده اند و ما را به یکسری جزییات مشغول کرده اند که نمی تواند در کل سببی برای ایجاد اختلاف بین ما و اهل سنت باشد.

وی با بیان اینکه دوراندیشی امام راحل بر نامگذاری هفته وحدت نشان از یک سیاست، نگاه و ارزش داشته، اظهار داشت: در نگاه به زندگی ائمه اطهار (ع) می توان
دید که در طول زمان امامت شان برای حفظ وحدت بین جوامع اسلامی بسیارکوشیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اضافه کرد: دلیل خانه نشینی 25 ساله امام علی (ع) دوری از اختلاف بین مسلمانان بود و امام حسن مجتبی (ع) نیز اگر صلح را پذیرفتند برای این بود که بین مسلمانان ایجاد اختلاف نشود.

وی گفت: امروز هم شاهد هستیم که دشمنان ما چه به نام شیعی انگلیسی و چه به نام وهابیون متاسفانه اقدام به ایجاد اختلاف کردند و در حالیکه پس پرده شیعه انگلیسی و وهابیون صهیونیسم و انگلیس هستند که از یک سفره ارتزاق می‌کنند ولی برای اینکه اذهان و احساسات مردم را تحریک کنند، در ظاهر با هم مخالفت می‌کنند.

مسعودی افزود: این ظاهرسازی برای این است که اذهان و احساسات مردم را تحریک و ثمره این تحریک چیزی نخواهد بود جز شیعه کشی، مسلمان کشی، قتل، غارت، تجاوز، کشت و کشتار و تخریب که متاسفانه در سراسر جهان شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: برای دوری از این جنایات و اختلافات می طلبد که یک انسان مسلمان هوشمند و هوشیار ضرورت وحدت برایش به خوبی هویدا شود و بر همان اساس در فکر ایجاد وحدت، همراهی و همدلی با برادران مسلمان شیعی و سنی خودش باشد و سعی کند از این اتحاد و اتفاق جریان را به گونه ای رقم بزند تا پشت صهیونیسم به خاک مالیده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، گفت: دشمنان اسلام با اتحاد و اتفاق مسلمانان به یک اصل ناامیدی می رسند واسلام و مسلمین اگر در کنار هم باشند و همه مسلمانان در کنار هم ید واحده شوند، هیچ قدرتی با آن ها توان مقابله نخواهد داشت.

وی بیان داشت: مسلمانان اگر حول محور آیه شریفه «واعتصوا به حبل الله جمیعا ولاتفرقوا» تلاش کنند و به حبل الهی چنگ بزنند و در زیر سایه سار حضرت حق جل و عز له قرآن و اهل بیت باشند، ثمره آن را در حفظ وحدت خواهیم دید که بلاد اسلامی با حفظ وحدت مترقی ترین بلاد، پیشرفته ترین بلاد، متمدن ترین بلاد و امن ترین بلاد در سراسر عالم خواهند بود.

خواندن 387 بار آخرین بار تغییر یافته یکشنبه, 12 آذر 1396 11:41
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز654
بازدید دیروز2763
بازدید این هفته3417
بازدید این ماه12765
کل بازدید1792282

پشتیبانی آنلاین

<