امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

امام حسن مجتبی (ع) مظهر سخاوت،جود و بخشندگی است
پنج شنبه, 10 خرداد 1397 09:10

امام حسن مجتبی (ع) مظهر سخاوت،جود و بخشندگی است

نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، گفت:امام حسن مجتبی (ع) مظهر جود و کرم و بخشنگی بود.

وی گفت:امام حسن مجتبی علیه السلام بعد از پدر گرامیشان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام و بنابر بر وصیت مولای متقیان به‌عنوان جانشین پدر در زمامداری مسلمین و نشر معارف دینی در بین شیعیان آن زمان بود.

حجت‌الاسلام مسعودی، خاطر نشان کرد:بعد از شهادت علی بن ابی طالب شیعیان با حسن بن علی به‌عنوان خلیفه مسلمین بعیت کردند که این امر با حسادت و دشمنی معاویه بن ابی سفیان با این امام بزرگ و نهایتا، جنگ و خونریزی روبه رو شد.

این مسئول فرهنگی، گفت:معاویه که از جنگ با این امام بزرگوار شکست خورده بود در ابتدا تلاش کرد با دادن رشوه تعدای از فرماندهان سپاه امام حسن علیه السلام را جذب سپاه خود کند و در نهایت پیشنهاد صلح را با این امام بزرگ مطرح کرد.

وی گفت:امام حسن علیه السلام ضمن شروطی با معاویه صلح کرد و به دلیل زخمی که در جنگ بر ایشان عارض شده بود برای مداوا به مدائن رفت و همزمان با خلافت معاویه در مدینه مشغول تبیلغ امور دینی و پرداختن به امور خیریه و اوقاف مردم بنا بر وصیت پدر گرامیشان بودند.

سید عباس مسعودی، گفت:امام حسن علیه السلام از همان ابتدا به سخاوت و کرم معروف بودند و بر اساس روایات موثق این امام بزرگ دو بار کل دارییشان را بخشیدند به همین منظور به کریم اهل بیت علیهم السلام شهرت یافتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، افزود:ائمه اطهار علیهم السلام تمام تلاش خود را در راستای توسعه و ترویج ارزش ها و شعائر دینی در جاهلیت آن زمان انجام می دادند و با این وجود با سختی ها و مشقات بسیار زیادی روبه رو بودند.

وی گفت:تبلیغات اسلامی با همکاری روحانیون مستقر و مبلغین اعزامی مراسم میلاد امام دوم شیعیان را در مساجد و حسینینه های سطح این استان برگزار می‌کند.

وی سخنرانی به منظور بیان ویژگی ها و کرامات اخلاقی حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و مولود خوانی را از مهمترین برنامه های این مساجد و حسینیه ها در شب میلاد امام دوم شیعیان ذکر کرد.

خواندن 279 بار آخرین بار تغییر یافته پنج شنبه, 10 خرداد 1397 09:12
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز602
بازدید دیروز2748
بازدید این هفته3350
بازدید این ماه66107
کل بازدید1778363

پشتیبانی آنلاین

<