امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

رای دادن به این مورد
(0 آرا)

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از حضور ۴۱ هزار و ۲۵۰ نفر در گفتمان های دینی فرهنگی این استان طی سال۹۳ خبرداد.

 

به گزارش تبیان البرز،حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۶۶۵ گفتمان دینی فرهنگی دراین استان برگزار شد که ۶۴۰ گفتمان، عمومی و دانش آموزی با حضور ۴۰ هزار و ۲۰۰ نفر انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری این گفتمان ها در ۳۰ موضوع مختلف، ادامه داد: همچنین ۲۵ گفتمان نیز در بخش حوزوی و دانشجویی با حضور یکهزارو ۵۰ نفر با موضوعاتی همچون عفاف و حجاب، سیره زندگی پیامبر (ص)، مناسبت ها، سبک زندگی فاطمی، روز جوان، زن و خانواده، نقش مرجعیت رهبری در اسلام، فرق و ادیان و.. . برگزار شد.

وی، برگزاری یکهزار و ۲۶۵ برنامه عزاداری در ایام فاطمیه، حضور روحانیون در ۲۰۰ جلسه سخنرانی روستایی، برگزاری ۳۶۵ مراسم محوری و گفتمان و مسابقه کتاب خوانی در ایام ولادت حضرت زهرا (س)، برگزاری ۳۶۵ گفتمان و نشست تخصصی با موضوع روز معلم و استاد شهید مطهری را از دیگر برنامه ها برشمرد.

مسعودی همچنین به اجرای طرح های اوقات فراغت توسط تبلیغات اسلامی البرزاشاره کرد و گفت: در تابستان سال گذشته ۴۹ پایگاه تابستانی فعال شدند که شامل ۲۰ هسته فرهنگی جوان ویژه دانش آموزان دبیرستانی و ۲۹ بوستان معرفت ویژه دانش آموزان ابتدایی بود.

وی افزود: برنامه های این پایگاه ها با حضور دو هزار و ۳۵ نفر از کودکان و نوجوانان و ۵۸ مربی برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز، طرح شمارش و احصاء جوامع سیاسی و فرهنگی و مذهبی استان، اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی در ماه مبارک رمضان و عید فطر، طرح سنجش دینداری مردم استان، مدیریت و برگزاری مراسم اعتکاف را از دیگر برنامه های تحت مدیریت این سازمان در سال گذشته
برشمرد.

وی بیان داشت: سال گذشته مراسم اعتکاف در ۱۲۷ مسجد و با حضور ۱۲ هزار و ۴۸۴ نفر برگزار شد.

وی تاسیس بانک اطلاعات اساتید دینی در البرز را از دیگر فعالیت های تبلیغات اسلامی در سال ۹۳ دانست و افزود: تاکنون ۵۸ نفر در این بانک اطلاعاتی ثبت نام کرده اند.

مسعودی هماهنگی برگزاری مراسم عید سعید قربان (۵۵۵ مراسم)، مراسم نماز عید قربان (۴۵۰ مراسم)، توزیع یکهزار و ۲۰۰ جلد قرآن کریم در هیئات و مساجد، برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر (۴۸۵ مراسم) و مراسم ویژه زیارت اربعین و زیارت حضرت رسول (ص) (۷۴۵ مراسم) را از دیگر برنامه های
برگزار شده طی این مدت عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری کلاس های تربیت مربی حوزه فرق و مذاهب، آموزش و همایش خرافه زدایی، آموزش و توسعه ترویج فرهنگی نماز، اعزام و استقرار ۵۰ روحانی به صورت ثابت در روستاهای پرجمعیت و اعزام ۴۰ روحانی از قم در روزهای چهارشنبه هرهفته به مدارس استان از دیگر این برنامه ها بوده است.

وی همچنین به فعالیت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو مدرسه دخترانه در مقطع دبیرستان در استان فعال هستند که با توجه به استقبال بی نظیر دانش آموزان و والدین از این مدارس امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش این مدارس ضمن توسعه در بخش پسران نیز راه اندازی شود.

وی افزود: هم اکنون در شهرهایی همچون تهران و مشهد از این گونه مدارس وجود ندارند که دانش آموزانی از این کلانشهرها در این مدارس حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نظارت بر سازمان دارالقران کریم را از دیگر محورهای فعالیت تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: صدور مجوز فعالیت بر موسسات قرآنی و خانه های قرآن شهری و روستایی و برگزاری آموزش قرائت و صحیح خوانی در سطوح مختلف نیز جزو فعالیت های سال گذشته این سازمان بوده است.

وی گفت: هم اکنون در استان البرز ۳۰ موسسه قرآنی، هشت خانه قرآن روستایی و ۱۲ خانه قرآن شهری فعال هستند.

مسعودی بیان کرد: در سال گذشته ۸۵ جلسه قرائت قرآن در سطوح یک تا چهار برگزار شده است.

خواندن 382 بار
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز344
بازدید دیروز1317
بازدید این هفته344
بازدید این ماه45090
کل بازدید1824607

پشتیبانی آنلاین

<