امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

ضرورت اهتمام ویژه به ولایت شناسی و بصیرت
سه شنبه, 14 شهریور 1396 08:25

ضرورت اهتمام ویژه به ولایت شناسی و بصیرت

نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این امر نشان دهنده این است که در دهه ولایت باید اهتمام خاصی نسبت به ولایت شناسی، بصیرت و دشمن شناسی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اگر تاریخ دین مبین اسلام را مطالعه کنیم می بینیم که به واسطه عدم بصیرت مردم، اسلام ضربه خورده است و شاید اگر بصیرت مردم در حد مورد نیاز بود و مرد بصیرت کافی و لازم را داشتند امروز شاهد فرقه های ضاله زیادی در دین مبین اسلام نبودیم و همه زیر یک پرچم و با یک شعار در مقابل دنیای استکبار می ایستادند اما شاهدیم که به فرقه های گوناگون تقسیم شده و علت عمده اش عدم بصیرت و ندانستن بسیاری از مسائل است.

وی بیان داشت: نداشتن بصیرت در جریان اندلس باعث شد که در یک شب هزاران مسجد را از دست بدهیم و زحمت مسلمانان که در آنجا اسلام آورده بودند و مساجد زیاد ساخته بودند از بین برود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: هجمه فرهنگی دشمنان امروز بر علیه کشورهای اسلامی نشانگر قدرت و عظمت بصیرت در جامعه شیعه و اسلامی ایران دارد و امروز به خاطر همین دشمنان به ما حمله کردند.

وی افزود:دهه ولایت بهترین فرصت برای ارتقای سطح بصیرت، شناخت بیشتر جایگاه ولایت و ارتقای ولایت مداری در سطح جامعه است.

مسعودی بیان داشت: همچنین این دهه برای دشمن شناسی، مقابله با هجمه های فرهنگی در عرصه انتظار، ولایت، شهادت و ایثار بسیار مهم است که امیدوارم از این فرصت ها بتوانیم استفاده کامل را ببریم.

وی اشاره به قرابت 2 عید سعید قربان و غدیر خم گفت: شهدا درس بندگی حق تعالی و جان دادن در راه خداوند بزرگ را به جامعه انسانی آموختند و اسماعیل وار به قربانگاه رفتند.

وی ادامه داد: شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم که خارج از مرزهای ایران اسلام با قید بندگی حضرت باریتعالی در راه او سر می دهند، بهترین نشاندهندگان درس بندگی هستند.

حجت‌الاسلام مسعودی، ادامه داد:جریان بندگی و اطاعت حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) عید قربان را در تاریخ ثبت و ضبط می‌کند که این امر نشان دهنده میزان عبودیت بندگان در محضر حضرت باریتعالی است.

وی اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) طوق بندگی خدا را بر گردن نهادند به طوریکه حضرت ابراهیم (ع) جوان خودش را برای قربانی مهیا می‌کند و حضرت اسماعیل (ع) را به‌عنوان قربانی می پذیرد که نشان می دهد که انسان در مقام بندگی باید تا کجا به پیش برود و تا چه حد و حدودی بندگی خودش را به منصه ظهور بگذارد یعنی ارزش بندگی خدا بر این است که حتی اگر قرار باشد انسان جان بدهد در راه حضرت باریتعالی کم نیست.

وی با بیان اینکه درسی که شهدا از عید بندگی گرفته اند در تمام جهان ثابت شده، افزود: عید غدیر نیز عید ولایت است که موجب قوام دین و بقیه اعمال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز ادامه داد: در روایات اشاره شده که اگر چه دین واجباتی همچون نماز، روزه، حج و زکات دارد ولی شاید نماز به بعضی از افراد در یک مقطع خاص از زمان واجب نباشد و یا روزه، حج و زکات نیز در بعضی از مقاطع به بعضی از افراد حتی اگر در سن تکلیف باشند واجب نیست ولی ولایت سن و محدودیت نمی شناسد و همه ی انسان ها باید مطیع امر ولایت باشند و اگر ولایت نباشد نماز بی ولایت بی نمازی است.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه ریزی هایی که داشته مقرر کرده که مبلغان دینی و ائمه جماعات مساجد در این دهه در حوزه ولایت، ولایت مداری، بصیرت و دشمن شناسی سخنرانی داشته باشند.

مسعودی ترغیب مردم به شرکت در جشن های عید غدیر را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: بزرگ نشان دادن این عید بسیار مهم است زیرا از اعیاد بسیار بزرگی است که خداوند می فرماید در روز عید غدیر گناهان بسیاری را از بندگان خود مورد عفو و بخشش قرار می دهد و بهترین روز برای توسل به درگاه خدا و درخواست عفو و مغفرت از حضرت دوست است.

خواندن 428 بار آخرین بار تغییر یافته سه شنبه, 14 شهریور 1396 08:26
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز2236
بازدید دیروز1310
بازدید این هفته8050
بازدید این ماه3546
کل بازدید1783063

پشتیبانی آنلاین

<