امام جعفر صادق عليه السلام:

ان الله عز و جل إذا أحب عبدا فعمل قليلا جزاه بالقليل الكثير.

 چون خداي تعالي بنده اي را دوست دارد و او عمل كوچكي انجام دهد ، خدا او را پاداش بزرگ دهد .

اصول كافي ، ج 3 ، ص 137 – 138

نقشه سایت:

امام حسن (ع) نقش مهمی در تبیین جایگاه امامت و ولایت ایفا کردند
چهارشنبه, 06 دی 1396 14:22

امام حسن (ع) نقش مهمی در تبیین جایگاه امامت و ولایت ایفا کردند

نوشته شده توسط 
رای دادن به این مورد
(0 آرا)

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، گفت: امام حسن عسکری (ع) نقش مهمی در تبیین جایگاه آل محمد (ص) داشتند.

حجت‌الاسلام مسعودی، خاطرنشان کرد: حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام در طول مدت شش سال امامت خدمات ماندگاری را به دین مبین اسلام ارائه داده و توانستند جایگاه امامت و ولایت را برای همیشه تبیین و نهادینه کنند.

مسعودی گفت: تمامی خصایص خوب در این امام بزرگوار نمود پیداکرده بود، ایشان در عبادت، سخاوت، زهد و ساده زیستی سرآمد خاص و عام بودند و نحوه عبادت این بزرگوار بسیاری از افراد آن زمان را جذب آموزه‌های دینی می‌کرد.

حجت‌الاسلام مسعودی، اذعان کرد: محدودیت و خفقان شدید سیاسی در آن زمان سبب شده بود تا امام به‌وسیله شاگردانی چون عثمان بن سعید با مردم مراوده داشته و دستورات دینی و مفاهیم ارزشمند آن را به آن‌ها انتقال دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، تصریح کرد: این امام بزرگوار به امام عسکری ملقب شده است چون ایشان مدت زیادی از عمر شریفشان را در سامرا زندگی کرده بودند. ابن الرضا، هادی، زکی، نقی... از القاب ایشان است.

وی گفت: این امام بزرگوار با توجه به سن کمشان که تقریباً ۲۸ سال بیشتر در این دنیا زندگی نکرده بود توانستند نقش مهم و اثرگذاری را در جهت‌دهی فرهنگی به مردم مسلمان آن زمان ایفا کند.

مسعودی، ادامه داد: در آن زمانی که خلیفه عباسی این امام را زندانی کرد و دو زندانبان را برای آزار و اذیت ایشان گمارد نحوه عبادت و رفتار امام سبب پشیمانی آن دو نفر شد و این اقدام طوری بر خلیفه وقت اثر گذاشت که دستور آزادی امام حسن عسکری علیه‌السلام را صادر کرد.

مسئول ارشد تبلیغات اسلامی البرز، افزود: امام حسن علیه‌السلام نقش مهمی را در جذب عواطف و صید دل‌های مشتاق به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام ایفا کردند و با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی و راهبرد تقیه نقش آگاهی بخشی دینی را نسبت به شیعیان آن زمان ایفا می‌کردند.

وی در پایان یکی از ویژگی‌های خوب این امام بزرگ را سخاوت ایشان نسبت به مردم برشمردند و افزودند: سخاوت این امام بزرگ در آن زمان زبانزد خاص و عام بود و هر مؤمن گرفتاری که درب خانه ایشان را می‌زدند نا امید برنمی‌گشتند.

خواندن 384 بار آخرین بار تغییر یافته چهارشنبه, 06 دی 1396 14:22
برای ارسال نظر ثبت نام نمایید

کتاب هفته

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 92 از ارائه به موقع ...

اوقات شرعی به افق استان البرز

نظرسنجی

کیفیت نسخه جدید وب سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

عالی - 50%
قابل قبول - 25%
متوسط - 25%
ضعیف - 0%

مجموع آراء: 4
The voting for this poll has ended on: آوریل 1, 2015

آمار پایگاه

بازدید امروز2196
بازدید دیروز3634
بازدید این هفته2196
بازدید این ماه64953
کل بازدید1777209

پشتیبانی آنلاین

<